Sunday, March 31, 2013

CPNS Honorer K2 Tahun 2013

CPNS dan menjadi seorang PNS tetap jadi primadona bagi sebagian besar masyarakat Indonesia. Apalagi bagi para tenaga honorer baik itu yang masuk dalam kategori K1 atau pun honorer K2 di Instansi pemerintah tentu saja berharap diangkat menjadi CPNS 2013 tahun ini. Karena sebagian besar mereka yang telah menjadi honorer telah mengabdi lama di pemerintahan dalam segala sektor. berikut adalah beberapa info pengangkatan cpns honorer K2 pada tahun 2013 ini.

Sebaagian besar tenaga guru honorer k2 akan banyak diangkat sebagai CPNS 2013 pada tahun ini. Ini adalah beberapa kabar berita yang banyak beredar belakangan ini. Demikian pula beberapa tenaga kesehatan yang berkecimpung kesehariannya dalam dunia kesehatan baik itu dokter honorer K2, perawat honorer K2 dan tenaga kesehatan lainnya yang masuk dalam database pemerintah pusat atau pun daerah yang akan diangkat sebagai cpns.

Info pengangakatan Honorer K2 CPNS 2013

Honorer K1 atau tenaga honorer kategori 1 menurut Permen PAN-RB Nomor 5/2010 adalah honorer yang gajinya di danai dari APBN dan APBD. Telah bekerja di instansi pemerintahan terhitung mulai tanggal (TMT) 1 Januari 2005, secara terus menerus. Sedangkan honorer kategori II atau tenaga honorer K2 adalah honorer yang upahnya (gajinya) tidak bersumber dari APBN dan APBD. Masing-masing dari pembagian dan klasifikasi tenaga yang mengabdi dan honorer tersebut memiliki kesempatan untuk menjadi dan diangkat sebagai CPNS pada tahun 2013 ini.

Kabar gembira bagi para pegawai honorer kategori dua (K2). Karena pada bulan April atau Mei 2013 mendatang, Kementerian Pendayagunaan Aparatur Negara dan Reformasi Birokrasi (PAN-RB) akan menggelar seleksi penerimaan CPNS kategori 2 tersebut di seluruh Indonesia. Informasi itu disampaikan oleh Kepala Bidang Pengadaan dan Mutasi Pegawai Badan Kepegawaian Daerah (BKD) Sultra, Hj. Murtini Baya, Senin (26/11) mengenai informasi penerimaan dan pengangkatan Honorer K2 ini sebagai CPNS.

Selanjutnya beliau menerangkan bahwa sesuai peraturan pemerintah nomor 56 tahun 2012 tentang pegawai honorer tersisa, itu termasuk pengangkatan tenaga honorer K2 menjadi CPNS. Mekanisme pengangkatan cpns bagi para tenaga honorer kategori II ini akan melalui berbagai seleksi kelengkapan administrasi, ujian tertulis dasar dan kompetensi bidang.

Setelah melalui proses verifikasi serta validasi tim pusat yang akan dilakukan baik oleh Kementerian PAN dan RB, Badan Kepegawaian Nasional dan BPKP, maka pada bulan April hingga Mei 2013 rencananya pemerintah akan mulai melakukan seleksi tes tertulis cpns honorer k2 ini.

Berdasarkan catatan yang ada maka Guru honorer k2 memang berjumlah sangat banyak dan tentunya saingan akan semakin bertambah sulit juga. Akan tetapi kita tetap harus berjuang dan berusaha serta tetap harus optimis mengikuti tes cpns untuk honorer kategori 2 ini.

Ada beberapa jadwal penerimaan CPNS Tenaga Honorer Kategori K2 yang akan dimulai pada bulan maret sampai dengan akhir tahun ini. Seperti halnya penyusunan dan penetapan kebijakan pengadaan CPNS tahun 2013 oleh MenPAN&RB, jadwal penyusunan nominatif tenaga honorer kategori II yang tidak ada masalah, keputusan kepastian jumlah TH kategori II per instansi oleh BKN,Jadwal penerimaan cpns 2013 honorer bulan Juni, jadwal penentuan jadwal dan tempat pelaksanaan ujian kompetensi dasar dan kompetensi bidang oleh Instansi dan Panselnas dan jadwal penetapan formasi dan penempatan tenaga honorer kategori II per instansi secara nasional berdasarkan pertimbangan Kepala BKN.

Untuk itu baik bagi tenaga honorer kategori 1 / K1 dan juga tenaga honorer K2 untuk tetap menyimak informasi berita penerimaan dan pengangkatan tenaga honorer menjadi CPNS tahun 2013 ini.

Sumber : CPNS Tenaga Honorer K2 Tahun 2013.

Saturday, March 30, 2013

Faster One (F1), Supercar Anyar Sang Penantang Bugatti

Weber Faster One

Faster One atau F1merupakan sportcar anyar dari pabrikan supercar asal Swiss, Weber Sportscars. Pertama kali diluncurkan pada tahun 2007 sebagai sebuah prototype, F1 dikabarkan bakal mengaspal secara resmi pada bulan April mendatang. Pihak Weber berani mengklaim bahwa mobil mereka ini bakal menjadi mobil sport 4WD tercepat yang bahkan mampu melewati kecepatan Bugatti Veyron.

Weber Faster One

Mobil ini dibangun oleh para mantan insinyur dari tim balap Formula 1 BMW dan Sauber. Kerangka mobil ini menggunakan sasis monocoque carbon-fiber dengan balutan bahan carbon disekujur bodinya. Alhasil, melalui bahan yang digunakan tersebut, F1 hanya memiliki total bobot sebesar 1,250 kg.

Jantung pacu yang ditanam dibalik kapnya adalah mesin V10 berkapasitas 5.6 liter dengan output tenaga hingga 1.200 hp dan torsi sebesar 922 lb-ft. Tenaga yang dihasilkannya tersebut mengalir menuju roda-rodanya melalui transmisi sequential 6-kecepatan dan mampu membawa mobil keren ini melesat hingga kecepatan 400.73 km/jam. Hebatnya lagi, F1 mampu melakukan sprint menuju 100 km/jam dari posisi diam hanya dalam waktu 2.5 detik. cool!

Melalui fakta tertulis tersebut, mobil ini sepertinya bakal sejajar dengan mobil-mobil super sekelas Bugatti Veyron, Koenigsegg Agera R dan Hennessey Venom GT.
.

Tuesday, March 26, 2013

Contoh Rasulullah Untuk Suami

Dalam menjalani kehidupan rumah tangga, Rasulullah Shallallahu 'Alaihi Wa Sallam telah banyak memberikan keteladanan dalam kahidupan rumah tangga termasuk dalam memberikan teladan baik Rasulullah untuk suami. Dan suami hendaklah memberikan contoh yang baik bagi istri dan juga anak-anaknya. Termasuk dalam memberikan teladan baik kepada anak yang dicontohkan oleh seorang ayah dalam keluarga.

Untuk sebuah keteladan suami, Rasulullah SAW telah mengabarkan dalam sebuah hadist yang berbunyi :"Sebaik-baik kamu adalah orang yang terbaik buat kelauarganya, dan Aku adalah orang terbaik diantara kamu kepada keluargaku". (HR. Tirmidzi). Demikian dalil contoh Rasulullah untuk suami dalam sebuah kehidupan rumah tangga yang Islami.

Teladan Rasulullah Untuk Para Suami

Dalam kehidupan sehari-hari Rasulullah SAW memainkan semua peran kemanusian. Baginda Rasulullah adalah seorang suami yang mempunyai beberapa orang istri dan pendamping hidup. Di lain sisi Rasulullah SAW adalah juga berperan sebagai seorang ayah dari putra-putri beliau. Dan dalam bagian kenegaraan, Baginda adalah pemimpin dan kepala Negara yang bertugas mengatur rakyatnya dengan hukum-hukum yang datang dari Allah Ta'ala. Rasulullah Saw juga seorang Murabbi dan Muwajjih yang menjadi pelita bagi masyarakat luas dan juga para pengikutnya.

Hal paling utama dan berharga yang dipersembahkan para Rasul kepada manusia setelah penunjukan jalan hidayah Allah Ta'ala. Adalah mereka, para Rasul sebagai contoh teladan baik bagi yang meniti jalan menuju Allah dan jalan islami, agar orang beriman mengambil apa yang mereka contohkan dalam segenap urusan dan bidang. Baik dalam kehidupan dunia terlebih bagi kehidupan akherat nan kekal.

Contoh keteladan Rasulullah untuk para suami banyak terdapat dalam hadits dan kehidupan beliau berumah tangga. Cara bagaimana seorang suami dalam menggauli istri mereka dengan baik. Dan hal ini merupakan panduan umum bagi seorang suami bagaimana berbuat dan menggauli para istri sesuai dengan ajaran Al-Qur'an dan As-Sunnah. Dan juga tips membahagiakan istri yang perlu diketahui bersama.

Berbuat baik kepada istri mencakupi semua aspek, baik perlakuan, muamalah, perkataan, dan apapun yang melingkupi permasalahan dalam sebuah rumah tannga. Selain Rasulullah SAW juga telah menyuruh kaum lelaki agar berbuat baik kepada istri-istri mereka, Rasulullah menegaskan terlebih dahulu bahwa Baginda adalah orang terbaik dalam menggauli istri-istrinya. Untuk itulah keteladan Rasulullah ini harus kita ikuti.

Kita bisa melihat bagaimana Rasulullah memuliakan istri dan mendidik istri selama kehidupan beliau. Dan mendidik istri adalah juga merupakan kewajiban para suami yang merupakan seorang pemimpin dalam sebuah rumah.

Dalam Islam lemah lembut dalam berinteraksi dengan istri tentunya tanpa menghilangkan essensi dari pendidikan dan pembinaan. Seorang suami merupakan pemimpin sebuah keluarga salah satu kewajiban utamanya adalah memimpin dan menjaga keimanan elemen-elemen keluarga termasuk istri dan juga anak-anaknya pula. Sehingga lemah lembut dan memuliakan disini tetap dalam koridor pembinaan dan pendidikan keluarga, untuk bersama mencapai ketakwaan yang paripurna kepada Allah SWT.

Kewajiban suami dalam hubungannya dengan kehidupan akherat adalah menjaga seluruh anggota keluarga dari panasnya api neraka. Sebagaimana firman Allah Ta'ala dalam Al-Qur'an surat At-Tahrim ayat 6 : "Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, keras, dan tidak mendurhakai Allah terhadap apa yang diperintahkan- Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan."

Sehingga marilah kita bersama untuk memahami dan mengikuti contoh Rasulullah untuk para suami sehingga kehidupan rumah tangga akan berjalan sakinah, mawaddah dan warahmah aamiin..aamiin.

Monday, March 25, 2013

Perlunya Spooring dan Balancing untuk Mobil Anda

Saat mengendarai mobil tiba-tiba Anda merasakan getaran hebat pada kemudi mobil Anda, apalagi saat mobil tengah melaju 80 km per jam dan sangat mengganggu perjalanan anda. Atau apakah Anda merasakan suatu guncangan hebat dalam mobil setelah berpapasan dengan bus atau mobil besar lainnya pada kecepatan tinggi.

Jangan menganggap sepele hal ini, meskipun dibiarkan akan mengakibatkan kerusakan pada spare part mobil anda. Ketahuilah, penyakit dari semua itu kuncinya pada keselarasan (spooring) dan keseimbangan (balancing) roda serta piranti kemudi (setir) sebagai pengendali gerakan mobil.

Biar mobil mulus lagi jalannya, sebaiknya dicek terlebih dahulu semua kondisi ban dan pelek, pengecekan bagian suspensi, hubungan pada setiap sambungan kaki-kaki. Kemudian lakukan perbaikan balancing dan spooring.Pengecekan ban sebelum di-balancing dimaksudkan untuk mengetahui rotari ban. Ban yang tidak seimbang/balance akan membuat setir kemudi mobil anda menjadi bergetar, dan kemungkinan membuat ban menjadi cepat aus bahkan dapat merusak suspensi kendaraan.

Biasanya getaran ini terjadi di atas 80 km per jam. Jadi balancing ban mobil anda secara rutin. Dan untuk melakukan spooring dilakukan jika terasa kemudi membuang ke satu arah ke kanan atau ke kiri. Kegiatan spooring harus dilakukan agar poros titik kelurusan ban mobil tetap terjaga.

Selain itu Spooring perlu dilakukan supaya keausan ban merata dan memberikan kestabilan pengemudi. Pastikan kaki-kaki mobil benar-benar dalam kondisi siap jalan. Jangan biarkan hal ini terjadi pada mobil anda.

Saturday, March 23, 2013

Partai Peserta Pemilu 2014

Pemilu atau Pemilihan Umum adalah merupakan salah satu sarana pesta demokrasi di negara kita tercinta Indonesia ini. Dan kita tidak lama lagi akan menjalani proses pemilu 2014 yang akan diselenggarakan oleh Komisi Pemilihan Umum (KPU) pada tanggal 9 April 2014 tahun depan. Yang dimaksud dengan pemilihan umum adalah sebuah sarana pesta demokrasi dan pelaksanaan kedaulatan rakyat, dimana dalam pemilihan umum tersebut rakyat akan memilih pemimpin politik secara langsung. Pemimpin politik di sini maksudnya adalah pemimpin negara Presiden, Gubernur, Bupati. Walikota yang merupakan wakil-wakil rakyat baik di tingkat pusat atau pun daerah, Itulah pengertian pemilu itu sendiri.

Beberapa partai politik akan mengikuti proses pesta demokrasi yang diadakan tiap 5 tahun sekali ini. Seperti yang telah diutarakan dalam bahwa pemilu tahun depan ini akan diikuti oleh 11 partai peserta pemilu 2014 yang telah disyahkan oleh KPU pula.

Partai Peserta Pemilu 2014

Partai politik peserta pemilu 2014 terdiri dari beberapa partai politik yang telah mengikuti pemilihan umum tahun sebelumnya. Beberapa diantaranya adalah partai baru yang ikut meramaikan pesta demokrasi 5 tahunan ini. Dan juga ada gabungan beberapa partai juga.

Berikut adalah beberapa daftar partai peserta pemilu 2014 :
  1. Nasdem (Partai Nasional Demokrat).
  2. PKB (Partai Kebangkitan Bangsa).
  3. PKS (Partai Keadilan Sejahtera ).
  4. PDI-P (Partai Demokrat Indonesia-Perjuangan).
  5. Golkar (Golongan Karya).
  6. Gerindra (Partai Gerakan Indonesia Raya).
  7. Demokrat.
  8. PAN (Partai Amanat Rakyat).
  9. PPP (Partai Persatuan Pembangunan).
  10. Hanura (Partai Hati Nurani Rakyat).
  11. PBB (Partai Bulan Bintang).
Untuk itu kita sebagai rakyat nantinya harus pandai-pandai dalam menentukan siapa wakil rakyat yang dipilihnya melalui partai pemilu 2014. Karena dengan proses pemilihan umum 2014 ini tergantung kita sebagai rakyat untuk menentukan wakil-wakil rakyat untuk 5 tahun kedepan dalam memimpin dan menyalurkan aspirasi warga negaranya.

Jangan sampai kita salah pilih dalam memilih wakil-wakil rakyat ini. Karena masa depan negara kita ada ditangan para pemimpin yang akan kita pilih. Seleksi dan ketahui akan profil partai peserta pemilu dan orang-orangnya juga. Semoga persta demokrasi pemilihan umum tahun 2014 akan melahirkan pemimpin yang dapat dipercaya serta jujur dan adil sebagai perwakilan seluruh rakyat Indonesia.

Tips Agar Mobil Bekas Tetap Dihargai Tinggi

Tinggi rendahnya harga jual mobil bekas atau mobkas sangat tergantung dua hal, yakni merek dan kondisi. Untuk merek, tertinggi masih dipegang kendaraan buatan Jepang. Soal harga, masing-masing kota atau wilayah punya harga pasaran tersendiri.

Misalnya, mobil—dengan merek, tahun, dan kondisi sama—berdomisili di Jakarta Utara tidak lebih mahal dari yang di Jakarta Selatan. Pasalnya, yang di Jakarta Utara mengandung kadar garam lebih tinggi karena dekat dengan laut. Kemudian, harga mobkas di Jakarta lebih murah ketimbang di Yogyakarta atau Medan (Sumut) karena pedagang di dua daerah terakhir mengambil mobil dari Jakarta.


Selain wilayah, harga mobil juga ditentukan oleh kondisi fisik. Kalau kurang terawat, itu jelas bikin harga mobil jadi rendah. Nah, ada 7 cara yang bisa dilakukan jika Anda menginginkan harga mobkas tinggi.

1. Cat orisinil Ini yang diperhatikan sebagian calon pembeli sebelum beralih ke mesin dan interior. Lalu, pelat bodi diteliti, pernah tabrakan atau tidak. Apalagi jika terdapat bekas gores atau baret, maka ini perlu dihilangkan. Beberapa perlengkapan di bodi, seperti lis, logo, atau antena, sebaiknya masih utuh, termasuk komponen lampu. 

2. Interior Warna dasbor, panel pintu, dan jok belum pudar. Kondisinya pun tak ada yang retak atau bolong, khususnya dasbor dan panel pintu. Jika kabin kotor, bau tak sedap, dan lenyapnya beberapa komponen atau tidak berfungsi dengan baik, maka semua ini akan membuat harga mobil jatuh. 

3. Pendukung kenyamanan AC yang dingin menjadi salah satu faktor terpenting bagi calon pembeli. Lalu, kondisi busa dan pelapis jok masih terawat, begitu juga sabuk pengaman diharapkan terpasang dan berfungsi baik. 

4. Kondisi mesin Ada pembeli terkadang lebih mementingkan kondisi mesin bagus ketimbang bodi. Makanya, munculnya lelehan oli mesin atau air radiator, knalpot berasap tebal, dan beberapa komponen sudah tidak asli bisa menjatuhkan harga. Kalau punya bukti perawatan berkala dan perbaikian tertentu, maka hal itu akan menambah nilai mobkas. 

5. Bunyi-bunyian Hal ini bersumber dari mesin, kaki-kaki, dan interior. Bunyi-bunyian muncul karena ada dua komponen saling bergesek atau sudah kering lantaran kurang gemuk. 

6. Perlengkapan tambahan Penambahan aksesori dapat menaikkan harga jual, seperti sistem audio yang sudah up-grade, pakai pelek lebar, penggantian shift knob, setir balap, dan jok semi-bucket racing

Di sisi lain, ada yang beranggapan, justru penambahan aksesori tidak sesuai selera pembeli sehingga ada biaya tambahan untuk mengembalikan kondisi mobil ke standar. Jika begitu, calon pembeli punya peluang untuk menekan harga.

Thursday, March 21, 2013

March 21

Since we've finished off the Cold War unit we were in an unusual situation in our timetable. Not wanting to start the U.S. Civil Rights Movement before Spring break, we opted to watch Rick Mercer's "Talking to Americans", for fun. You also got your results back for the Cold War Exam today. Over the break you should start reviewing for your IB History exam by reviewing key topics for Paper 1, Paper 2 and Paper 3. I'll be posting some new material on the wiki over the break as well so look for changes.
We started off today with a little "E-Cow-nomics" and then transitioned into looking at leaders of the Soviet Union and their contributions (please get these notes from a classmate), then we did a fill-in-blanks on the command economy. I also gave you handouts on "Changes to the Soviet Union after Stalin" (which bridges the gap between Stalin and Gorbachev) and also "Gorbachev to Collapse" notes. These notes are essential for studying for your Economic Systems Exam (Thursday, April 4th). I will send these out to you electronically as well today, since there were a few people away today. Please study for your Economic Systems Exam over the break. Please see the study guide for this exam below. I forgot to do a homework check on the Chapter 5 Key Terms...again. Your Chapter 5 Key Terms and Questions will be due on April 2nd.



This is a comprehensive exam that covers all of the major economic systems: market economy, mixed economy, and command economy. It is 70 multiple choice questions. This exam will be administered on Thursday, April 4th.

  • Chapters 3-6 in Perspectives on Ideology
  • study the applicable PowerPoint presentations that I have sent you for Unit 2
  • In Chapter 5, just focus on the Soviet Union, and left-wing of economic spectrum (command economy), we haven't covered aspects of dictatorships or Nazism yet (the techniques of dictatorship and fascism will be on a Chapter 5 Test)
  • please see the summary notes from the Ideologies textbook: Chapter 7 (Private Enterprise)
  • supply-side economics
  • boom and bust cycle/business cycle
  • laws of supply and demand, Adam Smith, invisible hand, market forces
    self-interest, consumer sovereignty, competition, private ownership, profit motive
  • basic economic problems/questions
  • advantages/disadvantages of the market economy
  • causes of the Great Depression
  • FDR and the New Deal
  • please see summary notes from the Ideologies textbook on the Mixed Economy Case Studies #14 (Sweden) and #15 (Canada), #16 (Japan), #17 (Fascism and Nazism)
  • also see the Democratic Socialism booklet on Sweden (indicative planning, "cradle to the grave" economics)
  • characteristics of a mixed economy
  • nationalization
  • privatization
  • democratic socialism
  • welfare capitalism
  • Keynesian economics
  • the business cycle and fiscal and monetary policies (study all of the notes I gave you and the booklet that I gave you)
  • demand-side economics
  • neo-conservatives
  • monetarism
  • trickle down economics
  • supply-side economics
  • Thatcherism and Reaganomics
  • Milton Friedman
  • Friedrich Hayek
  • how Keynesian economics deals with a recession (remember "the percolator": increase circulation of money reducing taxes, increase government spending on "make work" projects, and reduce interest rates, which according to Keynesian economics is going increase demand for goods and services and lead to more money circulating in the economy)
  • how supply-side economics deals with a recession (remember "trickle down coffee maker": government should stimulate the goods and services sector of the economy by reducing corporate and personal taxes, eventually benefits will "trickle down" to the middle class and working class, make connections between supply-side economics and laissez faire economics/classical liberalism)
  • advantages and disadvantages of a mixed economy
  • neo-conservative criticism of government intervention
  • characteristics of a centrally planned economy
  • advantages and disadvantages of a centrally planned economy
  • Marx notes (sent by e-mail)
  • Lenin notes (sent by e-mail)
  • establishment of the Soviet Union
  • Soviet economic system (top-down decision-making process)
  • Lenin's War Communism and the New Economic Policy
  • "Stalin and the Modernization of Russia" (see film notes)
  • Stalin notes (sent by e-mail)
  • "Changes to Soviet Society After Stalin" notes (this bridges the gap between Stalin and Gorbachev)
  • Gorbachev to Collapse Notes
  • Economic Planning in the USSR (you still need to get these notes)


We finished off the "Ultranationalism in WWII" PowerPoint lecture today. We didn't quite get to "The Way of Subjects" handout, but that can wait until after the break.  Your Chapter 6 Key Terms and Questions will be due on Tuesday, April 2nd. You will be writing your Chapter 5-6 Test on Monday, April 8th. Please see the study guide below.


1. Study the following key concepts/key people/key events:

  • Archduke Franz Ferdinand
  • Triple Alliance
  • Triple Entente
  • the Black Hand
  • Gavrillo Princip
  • Tsar Nicholas II
  • Kaiser Wilhelm II
  • Battle of Tannenberg
  • the Schlieffen Plan
  • Plan 17
  • General von Moltke
  • Battle of the Marne
  • Alsace and Lorraine
  • total war
  • Battle of Verdun
  • Battle of the Somme
  • the Brusilov Offensive
  • sinking of the Lusitania
  • the Zimmermann Telegram
  • Treaty of Brest-Litovsk
  • General Ludendorff
  • Friedrich Ebert
  • Paris Peace Conference
  • David Lloyd George
  • Woodrow Wilson
  • Fourteen Points
  • Georges Clemenceau
  • Vittorio Orlando
  • League of Nations
  • plebiscites
  • reparations
  • collective security
  • war debts
  • Treaty of Versailles
  • "war guilt clause"
  • "Manchurian Incident"
  • Greater East Asian Co-Prosperity Sphere
  • expansionism
  • Hirohito
  • Hideki Tojo
  • Benito Mussolini
  • Adolf Hitler
  • Kristallnacht
  • the Nuremberg Laws
  • any of the key concepts or key events in the Interwar Years booklet is also testable material

2. Look at what I have emphasized in class (Causes of WWI, nature of WWI, armistice, Paris Peace Conference, Treaty of Versailles, the Interwar Years, rise of ultranationalism in Germany, Italy and Japan): this will be the emphasis of the test, there are several topics in your textbook Chapters 5-6 that WILL NOT be on this test, especially if it is event that occurs AFTER the events listed above (so things like Canada's role in Afghanistan, and Arctic sovereignty won't be on the test)

3. Focus your review on the following big concepts:

  • MAIN Causes of World War I
  • the nature of World War I (trench warfare, stalemate, total war)
  • the Paris Peace Conference (national interests in negotiating the treaties)
  • Woodrow Wilson's Fourteen Points (links on the blog, under Social 20-1 Links, CHECK IT OUT!!)
  • the Treaty of Versailles (terms of the Treaty of Versailles: GARGLe)
  • Hitler's violation of the Treaty of Versailles (chronology; order of events that violated the terms of the Treaty of Versailles)
  • the Interwar Years (key events, study your Interwar Years booklet)
  • the League of Nations (FAILURe of the League of Nations)
  • ultranationalism in Germany, Japan and Italy
  • failure of collective security (League of Nations) in Manchuria, Abyssinia, and the Spanish Civil War
  • appeasement of Adolf Hitler (Munich Conference, Neville Chamberlain, a foreign policy response to ultranationalism)


Wednesday, March 20, 2013

March 20

All of today's class was spent writing your Market and Mixed Economies Test. You will get the results of this test back tomorrow. Your Chapter 5 Key Terms are due tomorrow. Your Chapter 5 Questions will be due on Tuesday, April 2nd. You'll have an Economic Systems Exam on Thursday, April 4th. Please see the study guide below.

This is a comprehensive exam that covers all of the major economic systems: market economy, mixed economy, and command economy. It is 70 multiple choice questions. This exam will be administered on Thursday, April 4th.
  • Chapters 3-6 in Perspectives on Ideology
  • study the applicable PowerPoint presentations that I have sent you for Unit 2
  • In Chapter 5, just focus on the Soviet Union, and left-wing of economic spectrum (command economy), we haven't covered aspects of dictatorships or Nazism yet (the techniques of dictatorship and fascism will be on a Chapter 5 Test)
  • please see the summary notes from the Ideologies textbook: Chapter 7 (Private Enterprise)
  • supply-side economics
  • boom and bust cycle/business cycle
  • laws of supply and demand, Adam Smith, invisible hand, market forces
    self-interest, consumer sovereignty, competition, private ownership, profit motive
  • basic economic problems/questions
  • advantages/disadvantages of the market economy
  • causes of the Great Depression
  • FDR and the New Deal
  • please see summary notes from the Ideologies textbook on the Mixed Economy Case Studies #14 (Sweden) and #15 (Canada), #16 (Japan), #17 (Fascism and Nazism)
  • also see the Democratic Socialism booklet on Sweden (indicative planning, "cradle to the grave" economics)
  • characteristics of a mixed economy
  • nationalization
  • privatization
  • democratic socialism
  • welfare capitalism
  • Keynesian economics
  • the business cycle and fiscal and monetary policies (study all of the notes I gave you and the booklet that I gave you)
  • demand-side economics
  • neo-conservatives
  • monetarism
  • trickle down economics
  • supply-side economics
  • Thatcherism and Reaganomics
  • Milton Friedman
  • Friedrich Hayek
  • how Keynesian economics deals with a recession (remember "the percolator": increase circulation of money reducing taxes, increase government spending on "make work" projects, and reduce interest rates, which according to Keynesian economics is going increase demand for goods and services and lead to more money circulating in the economy)
  • how supply-side economics deals with a recession (remember "trickle down coffee maker": government should stimulate the goods and services sector of the economy by reducing corporate and personal taxes, eventually benefits will "trickle down" to the middle class and working class, make connections between supply-side economics and laissez faire economics/classical liberalism)
  • advantages and disadvantages of a mixed economy
  • neo-conservative criticism of government intervention
  • characteristics of a centrally planned economy
  • advantages and disadvantages of a centrally planned economy
  • Marx notes (sent by e-mail)
  • Lenin notes (sent by e-mail)
  • establishment of the Soviet Union
  • Soviet economic system (top-down decision-making process)
  • Lenin's War Communism and the New Economic Policy
  • "Stalin and the Modernization of Russia" (see film notes)
  • Stalin notes (sent by e-mail)
  • "Changes to Soviet Society After Stalin" notes (this bridges the gap between Stalin and Gorbachev)
  • Gorbachev to Collapse Notes
  • Economic Planning in the USSR (you still need to get these notes)

Most of today's class was spent writing the Unit 2 WRA I. Your Chapter 6 Key Terms and Questions will be due on Tuesday, April 2nd. I returned your Chapter 5 Key Terms and Questions today. You will be writing your Chapter 5-6 Test on Monday, April 8th. Please see the study guide below.

1. Study the following key concepts/key people/key events:
  • Archduke Franz Ferdinand
  • Triple Alliance
  • Triple Entente
  • the Black Hand
  • Gavrillo Princip
  • Tsar Nicholas II
  • Kaiser Wilhelm II
  • Battle of Tannenberg
  • the Schlieffen Plan
  • Plan 17
  • General von Moltke
  • Battle of the Marne
  • Alsace and Lorraine
  • total war
  • Battle of Verdun
  • Battle of the Somme
  • the Brusilov Offensive
  • sinking of the Lusitania
  • the Zimmermann Telegram
  • Treaty of Brest-Litovsk
  • General Ludendorff
  • Friedrich Ebert
  • Paris Peace Conference
  • David Lloyd George
  • Woodrow Wilson
  • Fourteen Points
  • Georges Clemenceau
  • Vittorio Orlando
  • League of Nations
  • plebiscites
  • reparations
  • collective security
  • war debts
  • Treaty of Versailles
  • "war guilt clause"
  • "Manchurian Incident"
  • Greater East Asian Co-Prosperity Sphere
  • expansionism
  • Hirohito
  • Hideki Tojo
  • Benito Mussolini
  • Adolf Hitler
  • Kristallnacht
  • the Nuremberg Laws
  • any of the key concepts or key events in the Interwar Years booklet is also testable material

2. Look at what I have emphasized in class (Causes of WWI, nature of WWI, armistice, Paris Peace Conference, Treaty of Versailles, the Interwar Years, rise of ultranationalism in Germany, Italy and Japan): this will be the emphasis of the test, there are several topics in your textbook Chapters 5-6 that WILL NOT be on this test, especially if it is event that occurs AFTER the events listed above (so things like Canada's role in Afghanistan, and Arctic sovereignty won't be on the test)

3. Focus your review on the following big concepts:
  • MAIN Causes of World War I
  • the nature of World War I (trench warfare, stalemate, total war)
  • the Paris Peace Conference (national interests in negotiating the treaties)
  • Woodrow Wilson's Fourteen Points (links on the blog, under Social 20-1 Links, CHECK IT OUT!!)
  • the Treaty of Versailles (terms of the Treaty of Versailles: GARGLe)
  • Hitler's violation of the Treaty of Versailles (chronology; order of events that violated the terms of the Treaty of Versailles)
  • the Interwar Years (key events, study your Interwar Years booklet)
  • the League of Nations (FAILURe of the League of Nations)
  • ultranationalism in Germany, Japan and Italy
  • failure of collective security (League of Nations) in Manchuria, Abyssinia, and the Spanish Civil War
  • appeasement of Adolf Hitler (Munich Conference, Neville Chamberlain, a foreign policy response to ultranationalism)

Most of today's class was spent writing your Cold War Exam. You will get the results of this exam tomorrow. I also handed back some of your homework checked work and your WRA I on the Cold War.

Tuesday, March 19, 2013

March 19

Most of today's class was spent watching the National Geographic documentary "Inside North Korea". The host of the documentary Lisa Ling used to be on "The View", and she has a show on the OWN network now. Interestingly enough, she has a younger sister named Laura Ling. Laura Ling and fellow journalist Euna Lee were detained in North Korea after they illegally crossed into North Korea from the People's Republic of China without a visa. They were tried and convicted, then subsequently pardoned after former US President Bill Clinton flew to North Korea to meet with Kim Jong-il personally.

Please make sure that you review for your Cold War Exam tonight. Please see the study guide for this exam below. This is test is tomorrow, Wednesday, March 20th.

  • make sure that you know all the Cold War concepts
    • deterrence
    • disarmament
    • isolationism
    • appeasement
    • collective security
    • direct confrontation
    • brinkmanship
    • containment
    • detente
    • collective intervention
Be able to define the following key concepts:
  • superpower
  • sphere of influence
  • arms race
  • Suez Canal War 1956
  • brinkmanship
  • Korean War
  • Cold War
  • decolonization
  • Cuban Missile Crisis
  • detente
  • NATO
  • collective security
  • know the chronology of events of the Cold War (study the Cold War timelines. Please check under Social 30-1 Links on the blog for links to the Cold War timelines)
  • know key events that we've emphasized in class (for example: Berlin Airlift, Korean War, Cuban Missile Crisis, Vietnam War, Afghanistan) plus other key events from the timeline
  • know major arms reduction agreements (bilateral agreements and multilateral agreements), please study the notes that I gave you on this (detailed notes and the chart)
  • know about the formation of alliances (NATO, Warsaw Pact, SEATO, etc.) and the formation of "spheres of influence"
  • know examples of American intervention in their "backyard" (Western Hemisphere, notes package plus notes from the CNN video useful here)
  • anything that I gave you as a handout is testable material and should be reviewed!!
  • know how the Cold War ends and its results/consequences



  • We finished off yesterday's GCSE's focus task on "Was Appeasement a Good Idea?" and moved on to look at the rise of ultranationalism in Germany, Italy and Japan. I will continue this lecture on Thursday. Please remember that you are writing a three source analysis on Unit 2 material. This Unit 2 WRA I will be on one of the following topics: causes of WWI, World War I itself or the Paris Peace Conference.

    I went through a PowerPoint lecture on "20th Century Rejections of Liberalism" today. I will be sending this presentation to you today. I also gave you a handout on the Soviet Economic System. Please review tonight for your Market and Mixed Economies Test. Please see the study guide below. This test is tomorrow, Wednesday, March 20th.


    • Chapters 3-4 and Chapter 6 in Perspectives on Ideology
    • please see the summary notes from the Ideologies textbook: Chapter 7 (Private Enterprise)
    • supply-side economics
    • boom and bust cycle/business cycle
    • laws of supply and demand, Adam Smith, invisible hand, market forces
      self-interest, consumer sovereignty, competition, private ownership, profit motive
    • basic economic problems/questions
    • advantages/disadvantages of the market economy
    • causes of the Great Depression
    • FDR and the New Deal
    • please see summary notes from the Ideologies textbook on the Mixed Economy Case Studies #14 (Sweden) and #15 (Canada)
    • nationalization
    • democratic socialism
    • welfare capitalism
    • Keynesian economics
    • the business cycle and fiscal and monetary policies (study all of the notes I gave you and the booklet that I gave you)
    • demand-side economics
    • neo-conservatives
    • monetarism
    • trickle down economics
    • supply-side economics
    • Thatcherism and Reaganomics
    • Milton Friedman
    • Friedrich Hayek
    • how Keynesian economics deals with a recession (handout)
    • how supply-side economics deals with a recession (handout)
    Make sure that you review the following PowerPoint presentations:

    • "The Development of Classical Liberalism"
    • "Responding to Classical Liberalism"
    • "The Evolution of Modern Liberalism"



    Monday, March 18, 2013

    March 18

    IB Diploma students attended a play in the school's theatre with their English classes, whereas the Certificate students all met in Room 111 and we played a Cold War review game. Please remember that you have a Cold War Exam on Wednesday, please see the study guide here (scroll down to find it).
    You watched an A & E Biography of Joseph Stalin today and completed a worksheet that went along with the documentary. You were also given some handouts on the Soviet Economy. Your Market and Mixed Economies Test is on Wednesday, please see the study guide here (scroll down to find it).
    I missed a bit of today's class today because I had a meeting downtown. You were given some notes on the rise to power of Adolf Hitler. You then watched a video from the BBC 20th Century History series called "Why Appeasement?" I also gave you a reading booklet with GCSE material called "Was Appeasement a Good Idea?" You'll get some class time to go over this activity. On Wednesday you have a Unit 2 WRA I, review the notes you have on how to write a three source analysis assignment.

    Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG, Sangar!



    Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG

    Sangar! Adalah ungkapan yang tepat untuk mendiskripsikan mobil ini ke dalam sebuah kata. Selain dijantungi dengan mesin V8 5.5 liter biturbo yang mampu menghasilkan output tenaga sebesar 544 hp, SUV dari pabrikan negeri panser yang satu ini pun memiliki tampang yang sedikit tidak biasa dari versi standardnya. Mercedes-Benz G63 AMG ini memiliki 6 buah roda yang keseluruhannya bergerak secara bersamaan ketika mulai melaju alias All Wheel Drive (AWD).

    Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG

    Dengan ban berukuran 37 inchi yang mendapat asupan tenaga dari gearbox 7-kecepatan untuk masing-masingnya, sepertinya tidak ada medan yang tidak bisa dilalui oleh SUV dengan nama lengkap Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG ini.

    Meskipun sangar dari luar, G63 AMG 6x6 tetaplah sebuah Mercedes yang pastinya selalu menghadirkan kemewahan nan elegan. Interiornya dilengkapi dengan balutan bahan kulit berkualitas, mulai dari bagian bawah, kursi-kursinya hingga ke bagian atap. Hingga saat ini dikabarkan baru 2 unit yang telah dibangun oleh Mercedes dan belum ada keterangan mengenai berapa harga mobil ini bakal dilepas jika memang akan diproduksi secara massal.

    Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG

    Mercedes-Benz 6x6 G63 AMG Interior
    .

    Sunday, March 17, 2013

    Imperia GP, Mobil Sport Keren Dari Belgia



    Imperia GP

    Mobil sport yang satu ini memiliki tampang yang tidak kalah keren dari mobil sport sekelas Porsche, Ferrari atau yang lain. Jika belum mengenalnya, orang pasti berfikir bahwa ini adalah salah satu mobil sport produksi dari Wiesmann Automobile, Jerman. Tampang retronya sekilas memang mirip dengan mobil-mobil besutan pabrik asal negeri panser tersebut. Namun yang pasti, mobil ini bukan Wiesmann, ini adalah Imperia yang berasal dari Belgia.

    Imperia GP

    Nama lengkapnya adalah Imperia GP dan mobil ini dibekali oleh mesin hybrid yang cukup canggih. Mesin yang bersemayam dibalik kapnya adalah mesin turbo 1.6 liter dari BMW yang dikombinasikan dengan motor listrik. Perpaduan keduanya mampu menghasilkan Tenaha hingga 350 hp dan torsi sebesar 450 lb-ft. Melalui tenaga yang dihasilkannya tersebut, Imperia GP mampu melesat dari posisi diam hingga kecepatan 100 km / jam hanya dalam waktu 4 detik dengan kecepatan maksimum hingga 215.65 km/jam.

    Imperia GP

    Imperia GP

    Imperia GP
    .

    Friday, March 15, 2013

    March 15

    We finished off the CNN Cold War series today. The episode was called "Conclusions" and it covered the fall of communism and implications for the future. As you saw in the video, communism ended with a whimper, not a bang in most Eastern European countries and the USSR. In Romania there was a popular uprising with about 1,000 people being killed, but in other Eastern bloc countries in the transition away from communism was mostly peaceful. Towards the end of the Cold War, the Soviet Union was experiencing economic hardship due in part to military spending, which led Gorbachev to enter into arms reduction talks more readily. Gorbachev's policies of perestroika and glasnost had the effect of helping change occur more rapidly in the USSR. Unfortunately for Gorbachev and the CPSU, there was no way to control the changes to Soviet society and its citizens that occurred as a result of the introduction of these reform measures. On Monday, many of you will be attending a play in the school's theatre as part of your English IB class. Certificate students from Mr. Johnson's class and ours will meet in Room 111 for some fun and games. Please remember that you have your Cold War Unit Exam on Wednesday, March 20th. Please see the study guide for this exam below.  
    • make sure that you know all the Cold War concepts
      • deterrence
      • disarmament
      • isolationism
      • appeasement
      • collective security
      • direct confrontation
      • brinkmanship
      • containment
      • detente
      • collective intervention
      Be able to define the following key concepts:
      • superpower
      • sphere of influence
      • arms race
      • Suez Canal War 1956
      • brinkmanship
      • Korean War
      • Cold War
      • decolonization
      • Cuban Missile Crisis
      • detente
      • NATO
      • collective security
    • know the chronology of events of the Cold War (study the Cold War timelines. Please check under Social 30-1 Links on the blog for links to the Cold War timelines)
    • know key events that we've emphasized in class (for example: Berlin Airlift, Korean War, Cuban Missile Crisis, Vietnam War, Afghanistan) plus other key events from the timeline
    • know major arms reduction agreements (bilateral agreements and multilateral agreements), please study the notes that I gave you on this (detailed notes and the chart)
    • know about the formation of alliances (NATO, Warsaw Pact, SEATO, etc.) and the formation of "spheres of influence"
    • know examples of American intervention in their "backyard" (Western Hemisphere, notes package plus notes from the CNN video useful here)
    • anything that I gave you as a handout is testable material and should be reviewed!!
    • know how the Cold War ends and its results/consequences

      We reviewed private enterprise and supply side economics today, as well as the basic economic values associated with the economic systems. We will be starting to look at the command economy on Monday, so it will be helpful to review the Russian history notes that I am sending to you. We'll be using the USSR as our case study of a communist state that employed a centrally planned economy. Please remember that you have your Market and Mixed Economy Test on Wednesday, March 20th. Please see the study guide below.
      • Chapters 3-4 and Chapter 6 in Perspectives on Ideology
      • please see the summary notes from the Ideologies textbook: Chapter 7 (Private Enterprise)
      • supply-side economics
      • boom and bust cycle/business cycle
      • laws of supply and demand, Adam Smith, invisible hand, market forces
        self-interest, consumer sovereignty, competition, private ownership, profit motive
      • basic economic problems/questions
      • advantages/disadvantages of the market economy
      • causes of the Great Depression
      • FDR and the New Deal
      • please see summary notes from the Ideologies textbook on the Mixed Economy Case Studies #14 (Sweden) and #15 (Canada)
      • nationalization
      • democratic socialism
      • welfare capitalism
      • Keynesian economics
      • the business cycle and fiscal and monetary policies (study all of the notes I gave you and the booklet that I gave you)
      • demand-side economics
      • neo-conservatives
      • monetarism
      • trickle down economics
      • supply-side economics
      • Thatcherism and Reaganomics
      • Milton Friedman
      • Friedrich Hayek
      • how Keynesian economics deals with a recession (handout)
      • how supply-side economics deals with a recession (handout)
      Make sure that you review the following PowerPoint presentations:
      • "The Development of Classical Liberalism"
      • "Responding to Classical Liberalism"
      • "The Evolution of Modern Liberalism"
      We focused on the post-WWI desire of the Allied Powers to make Germany pay. We watched a video from the BBC 20th Century History series called "Make Germany Pay". As you watched this video you were to take notes on it on the worksheet that was provided. Next week we'll look at the rise of Adolf Hitler and the Nazis again and look at the appeasement of Hitler by Western powers. On Wednesday, March 20th you will be writing a Unit 2 WRA I assignment. You will not be allowed to have any reference materials or notes on how to write these assignments out in front of you, so you should memorize how to write these types of assignments prior to Wednesday.